Firemné spoločenské akcie napomáhajú utužovať kolektív. V tomto neformálnom prostredí sa ľudia lepšie zbližujú a poznávajú. Na druhej strane sa večierok môže stať miestom, kde zamestnanci môžu prezradiť kolegom alebo šéfovi veci, ktoré by inak neprezradili.
Ak sa takýto večierok organizuje, je spoločenskou povinnosťou pracovníka ho navštíviť. Ak firma pozíva všetkých zamestnancov, dbá na to, aby skutočne boli pozvaný všetci. Večierok len pre vyvolených, firme veľmi neprospeje. Pozvanie by sa malo vzťahovať aj na partnera pozvaného zamestnanca.
Večierky sa neorganizujú len v klasických sálach alebo reštaurácii. Večierky sa organizujú aj štýlovo na hrade, v kasíne, v dobovom oblečení a podobne.
Každý večierok by mal mať predpísaný Dress code. Oblečenie sa predpisuje hlavne pre mužov, pretože ženy sa ladia k mužom, nakoľko ich možnosti sú v podstate neobmedzené.
Ak je predpísaný neformálny dress code, muž si oblečie sako, nohavice športového strihu, košeľa bez kravaty a topánky.
Na večierku pri vchode by mal vítať hostí niekto z top manažmentu a dali tým najavo, že si ich návštevy vážia. Privítaním možeme hneď navodiť atmosféru, ktorá by mala sprevádzať večierok.
Dvadsať minút po začiatku večierka, šéf povie príhovor. Mal by byť stručný a hlavne vtipný, aby sa hostia nenudili, pretože sa prišli baviť a nie nudiť na konferenciu.
Šéf privíta zamestnancov, poďakuje im z prácu a výsledky. Potom oznámi čo hostí čaká a vyzvať ich ku konzumácii. Príhovor sa hovorí bez ťaháku.
Manažment by mal počas večierku obchádzať zamestnancov a baviť sa s nimi. Najnebezpečnejšia situácia pre vzťahy medzi šéfstvom a zamestnancami nastane vtedy, ak sa manažment uzavrie k jednému stolu a ponechávajú zamestnancov ich osudu.
Na večierku sa do značnej miery ruší pracovná nadradenosť a preto šéf vystupuje voči žene hlavne ako gentleman.
V najlepšom šéf odchádza, aby si zachoval svoju dôstojnosť. Jednak preto, aby podgurážení zamestnanci neprezradili to, čoho by mohli na druhý deň ľutovať a tiež preto aby sa zamestnanci mohli baviť aj bez prítomnosti šéfa. Nebolo by asi zamestnancovi príjemné, ak by ho šéf budil spiaceho na stole.
Na večierku pre klientov, platí podobný postup. Riaditeľ víta pri vchode hostí, potom ich odprevádzajú a uvádzajú do spoločnosti manažment a hostesky. Zásada je, aby sa žiadny klient nenudil.