Ak kupujeme drahé víno, mali by sme si byť istí, že obdarovaný vínu rozumie a nebude fľašu za ktorú ste zaplatili v špecializovanej predajni vína tridsať Euro, považovať za fľašu z bežného supermarkete.
Dobrému dojmu často napomáha balenie – kazety s vínom dodávajú sami o osobe darčeku určitú hodnotu. Tieto kazety sa väčšinou predávajú v kombinácii biele a červené víno, niekedy obsahujú aj rôzne ozdobné vývrtky, lapače kvapiek a podobne.
Ak používame víno ako darček, nemali by sme ho odovzdávať v igelitovej taške, ale pokiaľ možno zabalené ako darček, prípadne v špeciálnej taške určenej pre vína.
V súčasnej dobe sa vžilo dávať darčekové balenie s vínom v rámci reklamných kampaní, večierkov s obchodnými partnermi aj ako forma štýlového darčeka pred Vianocami a koncom kalendárneho roka.
Je zvykom, že firma na takto darovanom darčeku umiestni vhodným spôsobom svoje logo, prípadne poďakovanie za doterajšiu spoluprácu.