Ak sa teraz pozeráte pomedzi hory papierov do svojho počítača, mali by ste s tým niečo urobiť.
Väčšina z nás sa sťažuje, že nič nestíha. Nebuďte obeťou kolotoča dňa. Zatočte s ním vy!
Upracte si stôl
Hľadať príčinu, prečo vašich 24 hodín je kratších ako 24 hodín vášho kolegu, vás oberie o ďalší čas. Dôvod môže byť pritom veľmi prostý – váš stôl.
Ak máte na ňom rozhádzané papiere, časopisy, pohodený mobil a v horšom prípade včerajší obed a nedopitú kávu, vedzte, že tento chaos vás oberá o čas. Hľadáte a prehrabávate sa, aby ste našli to, čo práve potrebujete. Je najvyšší čas si poupratovať.
Dostanem – vybavím
Ak dostanete poštu, neodkladajte ju nabok. Môže sa tak stať, že o tri dni jej tam už bude celá kopa a vnútro obálky možno skrývalo niečo urgentné. Naučte sa zásielky okamžite otvoriť a obratom vybaviť. Ak to nie je možné ihneď, zapíšte si do diára úlohu a dátum, keď danú vec musíte mať „z krku“. Nemusíte upratovať každý deň. Stačí, ak si poriadok udržíte a nájdete si systém a logiku. A nemyslite si, že ak zo stola všetko strčíte do zásuviek, už máte upratané. Opäť by ste len hľadali a hľadali – skrátka ten istý kolotoč.
Rada: Preberte si ihneď všetky veci na stole a nepotrebné hoďte do koša. Nechajte na ňom iba nevyhnutné: telefón, diár, laptop… Uvidíte, že čistý stôl = čistá myseľ.
Mimochodom, chcete vedieť, aký je váš kolega, po ktorom už týždne pokukávate? Pozrite sa na jeho stôl. Ak je všetko na svojom mieste, potom s vysokou pravdepodobnosťou je to chlap, ktorý má vo veciach poriadok. Aj v tých mimo práce.
AUTOR: Andrea Janotková
ZDROJ: www.ozene.sk