Etiketa na veľtrhu – Návštevník, reprezentant a hosteska

veľtrhNa veľtrhu firma prezentuje nielen svoje služby a produkty, ale aj kultúru a hodnoty firmy.

Sebe lepší produkt je často odkázaný na neúspech, ak nemá reprezentantov s vhodným správaním.

Reprezentant firmy – muž, by mal mať vždy oblek, cez deň svetlej farby, kravatu a perfektne vyčistené šnurovacie topánky.

Topánky si v žiadnom prípade neprezúvame za sandále alebo športovú obuv.

Farby košele volíme pastelové, kravata môže byť vo farbách firemného loga.

Ani v tom najväčšom teple by sme nemali skladať sako, uvoľňovať si kravatu, rozopínať gombíky pod krkom a nosiť pod oblek košele s krátkymi rukávmi.

Žena najlepšie vypadá v kostýme, aj v nohavicovom, s topom, ktorý môže slúžiť ako zvršok, po odložení saka. Samozrejmosťou sú pančuchy a lodičky. Farba kostýmu môže ľubovoľná, teda aj ľubovoľne výrazná.

Hostesky by mali byť obzvlášť atraktívne a príjemné, pretože sa to od nich aj očakáva. Očakávajú sa od nich šaty jednotného strihu, farby a dĺžky tak, aby bolo hneď jasné, že sa jedná o hostesky.

Stretnutie na veľtržnom stánku, by sme mali zaradiť k nárokom ako pri pracovnom obede.

Pozor na množstvo aj typ šperkov a na ťažké parfumy.

Na hosteskách ani na reprezentantoch by nemala byť vidieť únava. Musia byť neustále pripravený na stretnutie a reprezentáciu.

Každý stánok by mal mať okrem výstavnej plochy svoje zákulisie (to je priestor na oddych, úpravu, pitie a jedenie) a miestnosť na jednanie.

Je nemysliteľné, aby sme na stánku nechali zákazníka čakať a hostesky alebo reprezentanti sa medzi sebou bavili o súkromných veciach.

Veľtrh .Ak niekto príde s dieťaťom, potom dieťaťu patrí prvý úsmev a nejaká sladkosť.

Významných zákazníkov, ústavných činiteľov, alebo veľvyslancov vítajú špičky firmy. Ruku ponúka riaditeľ firmy – je predsa hostiteľ na domácej pôde, len rezident a predstavitelia vlády ponúkajú ruku prví.

Pri stretnutí alebo jednaní sa snažíme odhadnúť zákazníka a zistiť čo ho zaujíma. Hovoríme stručne a vtipne.

Významným hosťom ponúkame pohár sektu. Na veľtrhu je zvykom ponúknuť aj ostatných hostí nápojom. Tu by mali byť reprezentanti obozretní, pretože nie je nič odpudivejšie pri jednaní, ako pach po alkohole.

Súčasťou veľtrhu sú aj recepcie, večere a posedenia s klientmi. Preto by mali byť reprezentanti neustále k dispozícii. Však cieľom veľtrhu je získať čo najviac kontaktov, užitočných pre firmu. Pozvanie na večeru by sa nemalo odmietať.

Návšteva nočných podnikov a klubov je vhodná len za podmienok, že nikoho neprivedieme do úzkych. Ak náš klient odmieta naše pozvanie do tých podnikov a cítime, že by mu to bolo nepríjemná, potom ho ani neprehovárame. Ak nesúhlasíme s návštevou nočného klubu a nechceme pôsobiť  ako suchár, pozvanie  odmietneme najlepšie s nejakou vtipnou vetou.

1 thought on “Etiketa na veľtrhu – Návštevník, reprezentant a hosteska”

Comments are closed.